Är det idag det händer

Dag 5 av 5

Det har gått trögt kan man beskriva det enkelt. Igår var vi nära men det skjuter man ju inte på, så man får hoppas på ett snabbt djur på morgonen. Och ett till efter lunch, båda hänger till 14 och man är hemma 15 som jag skrev igårdagens inlägg…

Men just nu vet man inte mer än att det är dags för morgonens sittning. .

Morgonens första lott landade på pass 29.

Säsongens första 360 bild från pass.

Efter ca 20 minuter började det knaka lite lätt i skogen. Man lyssnar mer intensivt. Och tillslut börjar man lokalisera rörelse i skogen…. en flock renar, tack för den pulshöjaren då.

Kvarten efter hojtar hundföraren att hund med älg på g….

Det började bli varmt, men brände inte till på mitt pass

Men de kan ju gå runt och komma tillbaka.

Här går det även att elda ett gäng timmar om det skulle bli kallt. Påfyllt och staplat av Patrik under arbetsdagen vi hade.

Morgonens 8.30 fika bestod av blåmögelost, chilli ost och salami med en burk Fanta

Inget mer spännande hände under första sittningen, nu avslutar vi veckan med brakpasset 68, alla djurs utväg över vägen. Men kommer ni här nu då äre fan stopp.

Passade även på att trycka i mig de sista i salamiburken om man kan kalla den det.

Skickade även bilden till pass grannen som svara MEN LÄGG AV…. 😁

Som sagt, de visste väl att de skulle vara stopp å passera 68an så inget djur dök upp.

Men nästan hemma till 15.. med 34 mknuters försening får väl ändå anses OK.

Dagens jakt självies

Dagens lunch

Idag blev det igen en bbq-rubbad hamburgare, med tre olika cheddar, lök och sån där hamburgergurka och bejkånn. Samt att halva entrecote som låg i kylen och ropade… ta mig ta mig fick följa med även den och få sig några minuters värming över den öppna elden.

Alla foto: Soppan Sjöborg