Ja det var väl dags igen att försöka att inte bli utan fisk.




Efter ett par straxar blev namnet räddat, en lite aborre fick se ovansidan av isen en sväng innan den skickades tillbaka

Strax före käk skulle det hugga till lite mer. Och vips så hade rödingen kroppen på isen, den sparades.



Sen blev det dags för käk iform av kölböll och kok kaffe gjort på tjärved. De e få förunnat de.



Efter lunch ville en mindre aborre se hur det såg ut ovan isen.


Inte 550gram trots den låg i påse, men den fick tillredas omgående.





Smaskens till sista tuggan, den rödingen hade inte simmat förgäves mot mormyskan som satt på mitt spö, bra före förrätt innan nyårs mat.
Tilläggas är att Sreddan oxå drog 3 fiskar, 2 abborrar och 1 röding så vi blev delad bäst.
Med 47 sekunder kvar av fisketiden räddar Peter namnet och lyckas få en liten aborre ovan is.
Nära skjuter harar ibland.
