Drog iväg och påbörjade att fylla på vinterförrådet med ved. Började lite lätt med 6 björkar och 1 tall.
Hade lite mekaniska problem med motorsågen, kedjan snurrade inte, skrivade isär den och försökte lokalisera felet. Hittade tillslut att några drivlänkar var lite skadade, så det fick bli filslipsmekaniker först på några länkar, sen såååå snurrade det fritt.






Sen när jag packat ihop och filat upp kedjan på sågarna och satt mig i bilen, då började det falla regndroppar, så förengång skull hade man tur
Behöver dock bli minst de tre dubbla. Sen ska det ju kapas och klyvas oxå, så än är man int klar.
